FDVU-tjenester
Forvaltning eller administrasjon av en eiendom innebærer å sørge for at alt fungerer som det skal, både økonomisk og praktisk. Det dreier seg kort sagt om å håndtere den daglige driften på en måte som øker eiendommens verdi på sikt, i tråd med lover og regler. I tråd med våre andre tjenester er Vaxa en komplett leverandør av rådgivning innen eiendom. Vår kunnskap og tilknytning til eiendomsfaget og dens interessenter gir et optimalt utgangspunkt for en proaktiv forvaltning.
Formål
Besørge optimal drift av eiendommen, koordinering av aktiviteter, HMS, vedlikehold, leietakertilfredshet, økonomi og kostnadsstyring
Vaxa Property representerer sammen med søsterselskapet Vaxa Økonomi en kompetent og effektiv forvaltningsløsning for sine kunder. Vaxa Property leverer komplette forvaltningstjenester og Vaxa Økonomi som autorisert regnskapsfører kompletterer forvaltningen. Vaxa tilbyr også våre kunder via sitt driftsselskap Vaxa Drift, administrasjon av felleskostnader. Vaxa Drift blir dermed innkjøper av alle felleskostnader og forvalter felleskostnadsbudsjettet direkte mot leietakerne.
For å øke kvaliteten på vår forvaltningstjeneste i forhold til markedet benytter vi Dalux som vårt FDV system. Vår forvaltningsfilosofi er å knytte alle interessenter og data i eiendommen sammen. Dette for å effektivisere en tidvis fragmentert informasjonsflyt og dra nytte av de ulikes kunnskap og informasjon. Som din partner gir vi deg en plattform som bidrar til bedret drift og strategiske beslutninger fattet på et helhetlig informasjonsgrunnlag.
Vaxa har god erfaring med selskapsadministrasjon / forretningsførsel av eiendomsselskaper, og vi besørger at selskapet overholder dets rapporteringsplikter mot det offentlige og øvrige formalia.
Vaxa kan påta seg full økonomisk forvaltning av eiendomsselskapet og felleskostnader, herunder rapportering til styret, offentlig myndighet mm.
Felleskostnader faktureres leietakere direkte fra Vaxa Drift AS, slik at eiendomsselskapet ikke har behov for å administrere regnskap og avregning av felleskostnader for eiendommen. Vaxa Økonomi AS utfører regnskapsføring av felleskostnadsregnskap og prosjektregnskaper for FDVU tjenester fakturert av Vaxa Drift AS til leietakere for felles- og leietakerkostnader, og gårdeierselskap for eierkostnader relatert til vedlikehold og utvikling.
Vaxa Property AS og søsterselskap Vaxa Økonomi AS (autorisert regnskapsførerselskap) håndterer sammen oppgaver under økonomisk og administrativ forvaltning. I tillegg utfører Vaxa Økonomi oppgaver påkrevd utført av autorisert regnskapsfører. For kunden betyr dette et tettere samarbeid mellom forvalter og regnskapsfører og effektiv kompetansedeling. Dette fører til god økonomisk styring og kontroll fra innkjøp til bokføring av faktura til betaling. Vaxa benytter regnskapssystemet PowerOffice GO.
Vaxa Økonomi AS besørger følgende på vegne av Vaxa Drift AS:
Vaxa påtar seg å utføre alle nødvendige administrative oppgaver relatert til eiendomsdriften og kommunikasjon med leietakere og leverandører, samt dokumentasjon og administrasjon av FDV og HMS.
Vaxa påtar seg å planlegge, etablere og følge opp den tekniske driften av eiendommen. Våre medarbeidere har og samarbeidspartnere har lang erfaring med forvaltning av arbeid knyttet til brannvern og øvrig HMS. Vi besørger etablering, gjennomføring og rapportering på samtlige områder.
Vaxa har effektive, digitale systemer som besørger en trygg og forsvarlig arkivering av eiendommens og selskapets dokumentasjon og korrespondanse.
Felles for vår forvaltningstjeneste er fokuset på kunden og leietakerne.
Vår leveranse skal kunne måles ved:
Som del av vår vugge-til-grav strategi er vi med deg fra due diligence, løpende forvaltning og bistår underveis med utvikling av eiendommen. Dette utfordrer oss til å tenke helhetlig og langsiktig.